Trivselregler på ÖBK

Klubbområdet är till för klubbens medlemmar, andra SBK medlemmar är välkomna att nyttja våra planer enstaka gånger vid mer kontinuerlig träning önskar vi ett medlemskap i ÖBK.

För att vi alla ska kunna samsas på ett bra sätt på klubbens planer, gäller att vi visar varandra respekt och följer några enkla regler:

Plocka upp efter din hund och låt den inte kissa på exempelvis hinder och koner.

Stör inte andra som tränar. Gena inte över en träningsplan till en annan, ta dig tid att gå runt för att passera. Vill du också träna just där - kommunicera med varandra. Om du tränar något där hunden behöver vara okopplad, ansvarar du för att din hund har en så pass god lydnad att den inte springer iväg och stör andra ekipage. Förutom störningsmomentet, kan det vara en säkerhetsrisk.

Låt inte barn använda klubben som lekplats. Även där kan det vara en säkerhetsrisk och vi vill inte heller att till exempel agilityhinder går sönder.

Använd med fördel vår stora parkering när du anar att det är mycket folk på klubben. Det ryms inte många bilar på den mindre uppe vid stugan och vi får ABSOLUT INTE blockera gång- och cykelvägen för räddningstjänsten.

Du är hjärtligt välkommen att träna på klubben samt använda planerna och agilityhindren med mera. Dock är vi alla ansvariga för att sköta om sakerna och markerna. Om du ser att något är sönder eller på något annat sätt behöver uppmärksammas, tveka inte att kontakta någon i styrelsen.