Tävlingslydnad

INGEN KURS ÄR PLANERAD FÖR TILLFÄLLET

"BÄSTA STARTEN" KURS STEG 1

GRUNDER FÖR ALLA HUNDSPORTER

Det här är kursen för dig som vill jobba med grundträning och träna banor utefter konceptet Bästa Starten. En kurs som passar den unga blivande tävlingshunden likväl som den äldre som behöver förbättra eller repetera grundträningen.

Fokus ligger på att lägga stabila grunder för att senare kunna utveckla och finslipa detaljer. Tillsammans med hunden bygger vi upp ett belöningssystem som kommer att vara användbar i all framtida träning tillsammans.

Under kursen kommer vi varvar teori med praktiska övningar och förutom att lära in användbara grundövningar kommer vi att arbeta med;

• Dela upp träningen i små steg.
  • Få hunden att tigga om att träna – inte du!
  • Gå banor i varje träningspass.

Vi kommer att arbeta utifrån boken Bästa Starten av Maria Brandel och Siv Svendsen och införskaffas själv innan första kurstillfället!

För att få ut så mycket som möjligt på kurstillfällena så krävs en hel del egen träning mellan varje kurstillfälle.

Datum:

Tid:

Förkunskaper: God allmänlydnad på din hund.

Ålder på hund; minst 6 månader vid kursstart. OBS! I anmälan ange i vilken gren du har för avsikt att tävla i med din hund!

Instruktör: Ann-Margret Karlström

Max: 6 deltagare

Pris:  1 800 kr + medlemskap i Österåkers BK, OBS! Boken ingår inte i kursavgiften.

Betalning till Swish 123 399 6113 eller Bankgiro 5283-0239

För att gå kurs hos Österåkers BK krävs medlemskap
. Läs mer och bli medlem här:

Anmälan i formuläret nedan
Välkommen med din anmälan!